Een zaterdagmiddag, anders dan anders.

IMG 20220806 142123 003 DxO

Zaterdagmiddag 6 augustus waren we met een behoorlijk aantal zangers aanwezig in Antonia ( volgens Steven niet met de toevoeging Sint) om daar te zingen bij een kerkelijke viering.
René Bouwmeister verblijft daar om te revalideren na enige medische ingrepen in het ziekenhuis.
Hij nam het initiatief en zie daar. Na de, naar nu ook weer blijkt, fantastisch en snel werkende websitetamtam, verzamelden zich een dikke twintig zangers, niet, zoals op straffe van mogelijk royement was aangekondigd, in korte broek maar hier en daar wel met Jezus-Nikes, in de kerkzaal.

Even inzingen (niet te hard, tweede tenoren). Dick Schakel, drukte nog even “een club van 100 supporter” de hand en maakte direct een contributieverhoging bekend, Tijs en Tine waren er ook.
Het was warm en dus puffen, maar het klonk als een klok en veel enthousiaste reacties uit de zaal.
Zeker toen Ben tijdens een intermezzo er eens goed voor ging zitten. Wat een pianospel, ik wou dat ik dat ook zo kon. De snaren kregen het zwaar te verduren maar werden bij tijd en wijlen ook zacht gestreeld.
Ik kreeg meteen een idee, maar daarover binnenkort meer.
Kortom: wat een geweldige middag. Antonia en René, heel graag gedaan.
Weer een bewijs dat het Gaanderens Mannenkoor meer dan zingen alleen is.