Bas Koolenbrander geslaagd !

Bas Koolenbrander dirigeert het orkest voor zijn examen 1

Bas Koolenbrander, heeft gisteren, dinsdag 20 juni, zijn examen voor Dirigent behaald in de Mariakerk te Didam. Hij is de kleinzoon van de eerste dirigent van het Gaanderens Mannenkoor, Paul Koolenbrander.

Bas leidde eerst een korte repetitie en gaf daarna een openbaar concert met vijf uitdagende composities, waaronder het tweede pianoconcert van Shostakovich, met Hanke Scheffer als solist. Bijzonder moeilijke en bijtijds zware stukken muziek. Hij deed het voortreffelijk. De examencommissie was vol lof en noemde hem een natuurtalent. Hij kreeg als cijfer een 9 ! Het is onvoorstelbaar hoe goed het SBOG al die echt moeilijke stukken met enthousiasme speelde. Voor beroepsmusici doen ze niet onder.

Veel belangstellenden tijdens het examen in de Mariakerk

Ik dacht, dat er ook een stuk gedirigeerd zou worden met een koor daarbij. Ik was daar zeer nieuwsgierig naar, omdat ook het GM daarvoor gevraagd was. Maar dat is kennelijk niet doorgegaan.

Bas Koolenbrander is op indrukwekkende wijze met glans geslaagd!

Piet Soons