Het Cortho Green Lenteconcert 2024

Wat een genot!

DSC05002 Nik DxO DxO

Dat de lente er aan komt, merk je in alle vezels van je lichaam.
Dat gevoel had ik helemaal bij ons Corthogreen voorjaarsconcert op zondagmiddag 17 maart.

Wat is het heerlijk om samen met ons partnerkoor Con Spirito uit Dinxperlo onder de bezielende
leiding van Ben Simmes, met ondersteuning van pianist Julian Simmes , met de prachtige
sopraanstem van Martje v.d. Kamp, met de trom en bongo van Tijmen Stevering een concert te
mogen geven.
En dat dat allemaal ging in een overvolle Martinuskerk met enthousiaste toehoorders maakte het
lenteplaatje compleet en dan heb ik het nog niet over het geluid en lichtwerk van Walter Bouwman.
En wat dacht U van onze podiumbouwers, gastvrouwen en koffieschenkers?

DSC05005 Nik Nik DxO DxODSC05008 Nik Nik DxO DxODSC05009 Nik DxO DxODSC05023 Nik DxO DxO

Na afloop van het concert hoorde ik alleen maar lovende woorden. Prachtig, mooie variatie, wat een
mooie stem heeft die Martje. Soms hielden we de ogen niet droog. My love, my love, i have you in
my arms.
De Parelvissers, Suliko, het Sanctus, Stouthearted Men, wat wil je nog meer op het programma ?
Nou ja, bij Dirait on gingen we even in de mist. Maar dan heb je weer een geweldige dirigent, die iedereen weer op het juiste spoor brengt.

Dank en bloemen voor de familie Hunting.

DSC05029 Nik DxO DxO

Het presentje na afloop wordt op prijs gesteld. We zullen
de bloemetjes buiten zetten.
We zijn ons jubileumjaar gestart, op naar de volgende halte, om er op 24 november een knalfeest van te kunnen maken.
Moeten we dranghekken voor de kerk zetten?
Het wordt Lente.

foto's: Wim Peters